söndag 11 december 2011

Lucia

Hur kommer det sig att jag nästan bara bloggar på söndagar? För att det är så saker händer. Veckorna, det är ungefär som vakuumet i glasflaskor med pucko. De är ointressanta och pyser bara iväg. Så nu är det söndag igen och jag bloggar troget.

Har haft 3 Lucia konserter med Nova Cantica. Låter ljuvligt vackert, as always. Det hör ju julen till att gå Luciatåg! Kommer inte ihåg senaste vintern jag inte gjort det!

Det var utgång i fredags (skrev ju om min tråkfredag innan. Den slutade med fest och fyllesamtal till sovandes lillasyster då jag insisterade om att hon MÅSTE gå ut med Lowe. oops.) och så jobbade jag i lördags på en julfest. Serverade öl, vin och virre som gamlingarna kallade det. Whiskey brukar jag säga. Men då fick jag även lite mer julkänsla och åt julmat.

Godnatt. Nu har jag ännu en vecka framför mig, sen är det en vecka kvar till jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar