onsdag 22 februari 2012

nr. 666

Inlägg nummer 666 här på bloggen. Känns för tillfället ganska passande då jag är på riktigt dåligt humör. Jag befinner mig just nu på en punkt i livet då jag känner att jag inte har någon som helst kontroll över att få det som jag vill ha det. Eller jo, i teorin har jag makten över det - men i praktiken finns bara inte orken. Jag är så trött och osäker på allt. Vill vara en sån där modig person som bara tar sitt pick och pack och drar. Livet är långt, det vet jag (läskigt som fan), men lämna allt känns så... skrämmande. Jag börjar bli modigare, jag börjar göra det jag vill även om det är oväntat och kanske inte helt vanligt för mig (och sist jag gjorde det gick det rätt bra alltså). Men just det här med en nystart. Känns lockande, som att köpa en såndär "surprise-påse". Även att ta val som ligger lite mer nära i tiden är läskigt. Veta vad man egentligen känner och vill är svårt som in i bomben ibland. Man jag verkligen avguda vissa aspekter, och vara fett osäker på de där som man inte riktigt vet om man klarar av. Förlåt att jag talar i gåtor, men man måste göra det man måste göra ibland. Jag babblar. Nu slutar jag. Godnatt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar