torsdag 28 november 2013

Inköpslistan inför en skidsäsong är lång

Gillar min After-Ski beanie och mina nya goggles

Nu närmar det sig med stormsteg och om dryga två veckor är jag tillbaka i alperna. Bea, min kära kusin, åker till Val d'isere imorgon där hon ska vara i vinter. Skidsäsongen börjar senare i Alpe, därför är jag kvar ett par veckor till.

Kvällen innan jag åkte till Val T förra säsongen satt jag i hallen med all min packning utspridd över hela golvet och grät i panik för att jag hade för mycket i vikt, trots att jag då lämnat en hel trunk med saker + skidor på Nortlanders kontor en månad i förväg. Den här säsongen ska allt med på en gång....  Nu ser jag även "gamla" Val Thorens veteraner som återvänt och gladeligen lägger upp bilder och jag längtar tillbaka. Snart så! Jag tycker det känns jättespännande att åka till ett nytt ställe där jag inte varit förr och förväntningarna är skyhöga.

Men inköpslistan inför en skidsäsong är lång, och det är sannerligen en dyr sport. Även om jag bockat av det mesta och handlat rätt friskt, så som skidor, brallor, GoPro-kamera, hjälm, underställ, strumpor, fleece är några av sakerna som är nya för kommande säsong. Men jag kände mig ändå inte klar. Så idag gick jag och Bea en runda på stan och inhandlade diverse saker man kan tänkas behöva, så som öronproppar, nässpray och värktabletter, en till fleecetröja, fler par skidstrumpor, tunnare vantar att ha framåt våren och ett par nya goggles. Jag upptäckte Stadium Outlet på Stenalyckan här i Halmstad och blev överraskad hur låga priserna faktiskt var, "Varför har jag inte varit här innan?!"

Det kliade i fingrarna när jag pillade på en snygg skidjackor för bara 600 kronor, men kom fram till att jag inte behöver någon eftersom jag faktiskt har en helt oanvänd jacka hemma. Fick en jacka i present av mamma och pappa som de skickade ner till mig förra säsongen, sen så gick en söm sönder efter bara ett par dagar och jag skickade bilder till mamma som visade de för personalen på Intersport, så då la de undan en likadan ny som jag fick bytt sedan när jag kom hem ett par månader senare. Kändes rätt så win - lämna en skitig, söndrig och solblekt jacka och komma ut med en helt ny.

Men det är ju också som så att man alltid vill ha nytt som ser ut som ett annat sätt. Särskilt i skibummar-kretsarna känns det som att hetsen är extra stor. Man vill och ska ha ny utrustning hela tiden, och det ska vara årets design - inget annat! Jag är ju en rea-tjej, så outlets och förra-årets-modell prylar gör mig inget.

Men trots det har handlats mycket det senaste året måste jag säga. Alla dessa skidprylar, andra kläder att ha när jag inte åker skidor, en resa till Asien, en festival, en MacBook och senast idag så köpte jag en iPhone 5. Såhär får det inte hålla på, någon gång måste jag börja spara på slantarna.... Nästa sommar typ, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar