torsdag 28 maj 2015

Maj

Sommaren är räddad!

Jag har kammat hem ett jobb på systembolaget för sommaren. Jag kunde inte tro det när jag fick samtalet! En 1 tons tung stenbumling bara rullade ner för mina axlar.

Jag hade sökt på systembolaget efter att jag sett en annons i tidningen, men kände att mina chanser var väldigt små. När jag sedan blev kallad blev på gruppintervju blev jag jätteglad - och jättenervös!!! 30 personer av säkert hur många sökande som helst blev kallade. Jag försökte inte tänka så mycket på det - men ändå stressade jag sönder över det. Jag ville VERKLIGEN ha jobbet.

När jag sedan blev kallad på en personlig intervju så tändes hoppet ännu mer, men efter en intervju som jag inte tyckte gick så bra som jag ville (man är ju aldrig nöjd med sig själv), så var jag övertygad om att jag sumpat det. Men så kom samtalet jag verkligen behövde. De erbjöd mig en plats i deras team på Eurostop butiken. Känslan.




Mer nyheter: Jag har numera en färggrann tiger på låret som kommer följa mig på livets snåriga väg. Den är fin. Här är den och vill säga hej.

Tatueraren är grymma Lukasz på Studio Artcore i Halmstad. 4 1/2 timme tog den att göra. Efter 2 1/2 timme så var de svarta konturerna klara och tatueraren frågade mig om jag ville komma tillbaka och fortsätta med färgläggningen en annan dag. Just då kändes det helt ok, så jag sa att jag ville få den klar. Efter en paus la jag mig under nålen igen och då ångrade jag mig ganska direkt. Men jag bet ihop och stod ut, även när nerverna i benet ryckte okontrollerbart i slutet (tror de försökte rymma). När jag ÄNTLIGEN var klar haltade jag hemåt, kände mig svag och hade en blödande lårkaka tjock som elefantskinn. Men värt. Helt klart. Liksom - kolla på den! <3





Jag var med familjen på Kos i en vecka också! Kände verkligen att jag behövde det. Har ju varit utomlands en del - det vet alla. Men en ren och skär semester har jag inte haft sedan hösten 2013. Det var dags. Vi njöt och hade det riktigt gött. Strandhäng på Jackssons 6 timmar varje dag och jag plöjde igenom två böcker. Vi cyklade runt på hyrda cyklar längs stranden och åt grekisk sallad och drack gött.











Sen så har jag hängt med lite goa vänner. De 2 understa bilderna är ifrån valborg när vi sjöng in våren i Långasand. Så kul att få sjunga stämsång igen, även om man är riktigt ringrostig!









Sen får vi inte glömma årets händelse! Störst av de alla!!! Mina funkybarn hade sin (min) EFTERLÄNGTADE AVSLUTNINGSSHOW på Halmstad Arena med David Lindgren som gästartist. SÅ UNDERBART FINA OCH GULLIGA!!! Längtar tills höstterminen.






Och så kan vi avsluta kvällens inlägg med en bild på mig som blir lyrisk över god mat.

Ha det gott du är flott.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar