tisdag 11 augusti 2015

Sommaren 2015

Första sommaren i Halmstad på två år. 2013 var jag i Norge och var miserabel och 2014 var jag på Mallorca och spexade. Men nu har jag varit hemma och jag har haft en överlagt riktigt bra sommar!

Jag har umgåtts mycket med mina vänner. Vi har verkligen tagit vara på denna sommaren tillsammans då många av oss ska plugga på olika orter. Sen har jag jobbat på Systembolaget och lärt mig så otåligt mycket om dryck och mat. Riktigt spännande! Kommer att komma tillbaka nästa sommar också och lära mig ännu mera.

Som jag redan nämnt förr i bloggen så är jag snart en lärarstudent. Om fyra år kommer jag alltså vara behörig att stå och undervisa fjärde-, femte-, och sjätteklassare i grundskolan. Så sjukt! Jag sa länge att jag inte trodde att jag skulle läsa högskolan. Att det inte fanns någonting som lockade mig. Men som ni vet så leder ens stigar en in på nya vägar. Hade jag inte sagt upp mig från O'Learys och sedan inte haft lite jobbkris så hade jag inte börjat vikariera med Barn- och Ungdomsförvaltningen, och då hade jag nog aldrig kommit på att det är i det forumet jag gör mig bäst! Så klyschigt. Så, 8 dagar från idag så kommer jag att delta i Halmstad Högskolas nollning, är så taggad!

Jag kommer ju även fortsätta inom Be Sporty Utbildning, aka världens bästa exktaknäck! Innan så har jag ju haft två dansklasser med konceptet Funkykidz, men denna terminen ska jag ha tre stycken samt att jag ska ha tre gymnastikklasser i deras nya koncept Flipkidz!!! Det känns riktigt spännande att få avancera lite och utvecklas inom företaget, och jag blev så smickrad att de valde att sätta mig som huvudinstruktör för alla Halmstad flip-klasser, trotts att jag varken är gymnast, smidig eller gått på någon audition. I helgen var jag på en tredagars utbildning i Kungsbacka med övernattning, så nu har jag alla kunskaper jag behöver!

Ja, det var lite kort om vad jag har sysslat med - och i vanligt ordning tillkommer en bildbomb från den senaste tiden.

Ha det gott du är flott.

Midsommar

Midsommar bakis-dag

Vinprovning med jobbet








Carola på Solgården



Jag har köpt bartender-utrustning!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar