lördag 19 juli 2014

Crazy Day

Halli hallå.

Så nu var det ledig dag och dags att uppdatera mina fans.

Som ni säkert alla redan vet så vann vi fotbollen i söndags, så det blev fest med buller och bång. Bananas, självklart. Jag hade målat mig en fjäril i tysklands färger och glitter i ansiktet, men när vi kom ut så verkar jag ha glömt bort det helt, så när en tjej på klubben såg mig och sa "Congratulations!" så var mitt svar; "It's not my birthday???". Hur korkad får man vara? Tyskland vann fotbolls VM och där står jag målad som tysk och förstår inte varför folk gratulerar mig, haha!

I måndags så var det dags för musical moments ännu en gång, och på grund av Linus förflyttning fick jag även i den här showen fler roller som det blev rehearsal extreme på. Spelade självklart man också, haha. Men det är så roligt, älskar att vara med i showerna.

I onsdags så skulle jag ha haft ledig, men har fått byta dag på grund att vi behöver någon som har hand om ponnyridningen. Så jag tog på mig cowboyhatten och gick ner till parken, kelade med ponnys och hjälpte barnen få på sig hjälmen och komma upp. Vilket jobb jag har va! På kvällen var jag ledig så jag och tjejerna, som hade heldag ledigt, gick till en restaurang vid havet och sedan till MIAMA, som är en cocktailbar i närheten.

Så i torsdags var det dags för Cats igen och här se ni då denna veckans sminkning, som jag personligen tycker var den bästa hitintills. Halsbandet och rosetten har jag köpt i en lågprisaffär i puerto. Två timmar innan showen stack jag över vägen och köpte ett par leopardmönstrade slappebryxor att ha på mig. Har vanligtvis en kroppsstrumpa, men hatar det. Det var varmt, svettigt och klistrar sig mot kroppen, samt det är omöjligt att gå på toaletten. Även i denna showen blev det rehearsal extreme på, 1 timme repetition, 3 nya danser. Några timmar senare på scenen, ja, det gick ju kanske sådär bra. Men otroligt roligt! Efter det gick vi alla ut i våra kattkostymer och det drar ju till sig uppmärksamhet så att säga. Folk vill bli fotade med oss och bjuder och på drinkar #lokalkändis #megalomani. Haha.

Igår så hade vi crazy day, och att ha det en dag efter utgång tar på energin. Det är en dag med galenskaper, skådespel, utkländader och turneringar mellan gäster och entertainers i volleyboll och vattenpolo. Som pricken på i:et hade vi en liten olycka i miniklubben som innefattade torka golvet. Sov väldigt gott på eftermiddagen sen och var tacksam över att jag inte var med i showen senare på kvällen. Gästkontakt stod på schemat, så det var okej.

Idag har jag ledigt ensam så strax innan tio gick jag till restaurangen och åt frukost. Efter det tog jag mitt pick och pack och gick ner till stranden och läste i en av böckerna som familjen skickade till mig i ett stort paket (som även innehöll 4 par skor och kläder, främst sådant som är till showerna, tack!). Just nu sitter jag på Smiths, har ätit en medelhavsförrätt med bröd, alioli och oliver och en kall cider till detta. Det är sjukt varmt, igår nådde vi 35 grader. Högsäsongen är på sin topp.


Ha det gott, du är flott!
Hälsningar från paradiset


It's not my birthday?








Ovanstående bildet från Bananas, efter tyskland vann fotbolls VM. Man kan se lyckan i mina kollegor.




Musical Moments




Girls night out






Cats!



Crazy Day, water polo team!



Dragon Hunt




Grannarna har två vovvar jag promenixar med <3



Personalen på smiths känner mig alltför väl när jag får detta framför mig när vi satt oss till bords.




 Cowboy och ponnyridning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar