onsdag 30 juli 2014

Hook Tattoo Club

Så vart månaden snart slut och min vistelse på Mallorca är just nu 2 månader, även om det känns som bra mycket längre. Dagarna rullar på, barnklubb, show, repetioner, sol, och fest. Dumt att klaga.

I lördags så var jag ledig och då var jag i Puerto och gjorde min fjärde tatuering, en påfågelfjäril som jag tänkt att jag velat ha i kanske 3 månader. Jag var på Hook Tattoo Club där konstnären, J.V Quirante, är sjukt talangfull. Har fått höra mer än en gång att min fjäril är så detaljerad och välgjord att det liknar en gnuggis-tatuering, haha! Älskar den. 100€ betalade jag för den, så det var helt rimligt.

Men nu är nästan pengarna slut denna månaden, oooops. Tur det är löning på fredag samt att jag ÄNTLIGEN fått bekräftat min arbetslöshetsersättning för de veckorna jag var hemma mellan alperna och mallis. Ska även på skatteåterbärning från Norge, men de är ju som de är i det landet, så vem vet när man får se dem.

Det har också varit varmt som satan tidigare i veckan, men igår så vaknade jag upp och FRÖS? Kändes helknäppt och fick bära hoodie på morgonen. Men nu är det varmt igen!

Igår så hände det också något mycket irriterande. När jag skulle starta barnklubben så gick jag runt poolen för att leta efter de skandinaviska barnen. Då jag står och pratar med en dansk tjej så känner jag en knuff i ryggen och ramlar i. Men luren i fickan. Blev fly förbannad (med tanke på att min förra telefon blev stulen i Alpe i vintras) Så, ja, nu har vi lite problem med att denne ska kontakta sitt försäkringsbolag och fixa ersättning för mig. Hoppas det löser sig.

Så det var bara en snabb updatering och jag hoppas att alla har det bra där hemma. Nu ska jag hem till lägenheten och plugga tyska texter inför Cats imorgon! Numer är jag med i alla danser, och min första gång var jag med kanske i 3-4, så det är mycket att lära sig. Men det är inte omöjligt. Eller, ja, man blir grym på att fejk-mima! Haha.

Ha det gott, du är flott.

Fro-yo at the beach

Can Picafort

German girls



Fat clownie

Neon foam party. Party Hard. Untz untz.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar