söndag 13 juli 2014

Schwanz und Tiger

Hej allihopa.

Nu är det söndag och ännu en vecka på hotel Eden Lago har passerat. Vi har fått tre nya tjejer, Miriam, Louisa och Sophia, så nu är det fullt hus med alla damer, och Kevin.

Musical Highlights i måndags och att spela man gick bra, över förväntan faktiskt! Vi ramlade INTE på scenen. Grymt roligt var det i alla fall.

I tisdags så var det fotbollsmatch mellan Tyskland och Brasilen, och det var ta mig fan en legendarisk match!!! 7-1 till tyskland. Vilket blodbad! Aldrig förr har jag varit så exalterad över fotboll! Skrek tills jag inte längre hade någon röst och vi lekte en lek där man väljer en fotbollsspelare och varje gång han är i närbild/kommentatorn nämner honom ska man dricka. Jag hade Schwatenteiger, men sa fel så det blev istället Schwanz und Tiger, alltså snopp och tiger. Hohoho vi skrattade som barn i kiss och bajsåldern över detta.

I onsdags, på min lediga dag, tog jag, Martina, Aly, Chrissy och Sophia en hyrbil och körde till Palma, Mallorcas huvudstad. Först stannade vi till på outlet området Festival Park Outlet där jag köpte tre par skor på 30 minuter. Fick även en fin Hello Kitty klocka med mitt Happy Meal på McDonalds. Efter det körde vi in till Palma och gick på shoppingcentrat Proto Pi där det fanns enormt många rolig klädbutiker. Spenderade för övrigt 1 timme inne på Zara, men kom bara ut med en blus, så det var okej. Efter det körde vi ner till Santa Ponsa där Chrissy hade ett önskeställe att besöka. Den tyska bimbon Daniela Katzenberger, som är känd utan anledning, har ett kafé där. Så vi åt där innan vi la oss en sund på stranden och sedan körde vi hemåt igen. På kvällen så var det fotbollsmatch mellan Holland och Argentina.

I fredags hade jag en ledig kväll tillsammans med Louisa. vi tog en trip ner till Port d'Alcudia, strosade och kollade i butiker. Jag hittade en klocka i rosé som jag blev komplett FÖRÄLSKAD i. Vid nästa löning ska jag åka dit och köpa den, helt klart. Vi åkte tillbaka, hade en tvåmanna förfest. Sedan gick till hotellet och hjälpte våra kollegor med att bli klara sen tog vi en taxi och åkte ner till Can Picafort för att festa. Klockan var fem när var vi tillbaka och klockan nio igår var det dags för jobb igen. Säsongarlivet i ett nötskal.

Så, ikväll är det final i fotbollen. Vi är alla ÖVERTAGGADE! Om vi vinner, och med vi menar jag självklart tyskland, så blir det fest ikväll. Vi håller tummarna.

Adios!

Chrissy will rock you


Let's hound dog

TAGGA
Aly är redo för att hämta bollen i sjön 

Proben proben (öva öva)
Roadtrip
Klockan från McDonalds <333333

Martina

Cafe Katzenberger

Shopping

Tvåmannaförfesten

Clownie <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar