tisdag 5 augusti 2014

Broken Nose and Cala Ratjada

Så vart var vi? Vad har hänt sedan sist?

I onsdags kväll så var jag ledig och vi tog oss till hamnen ännu en gång för att käka på Pippers, som varje onsdagskväll. Och jag tog självklart deras fantastiska sushi, som alltid. Det var himla gott och trevligt, men ändå sorgligt då det var Chrissys sista kväll på Mallorca. Natten mellan onsdagen och torsdagen så fick vi tyvärr säga farväl till vår pingvin som skulle åka hem till Tyskland för att studera. Känns tomt utan henne.

Redan nästa dag, torsdagen, kom hennes ersättare, Lina. På kvällen var det cats ännu en gång och det blir bara bättre och bättre för varje gång. Efter showen så åkte ett gäng till Can Picafort, men jag kände inte för att följa med. Första gången som jag sagt nej. Satt istället med Kevin och drack hemma och hade himla trevligt.

I fredags så var det dags för Crazy Day! En dag ful med galenskaper är verkligen min melodi, haha. När vi hade vattenpolo-tuneringen mellan gäster och entertainers så hände det dock något tråkigt. Det blev lite väl vilt och Kevin fick ett slag på näsan och började blöda kraftig näsblod. Han sa att han hade ont, särskilt när han skrattade - och då blir det ju ännu roligare att försöka få honom till att skratta! Dock fick han senare veta, efter ett besök på sjukhuset, att nosen hans är bruten. Hur komiskt är det inte att mannen som varit European Champion i Teakwondo, och som aldrig förr brutit något, får ett smärre slag av en gäst på vattenpolo och bryter näsan?

I fredags eftermiddag så gick jag och Franzi och hyrde en bil och tog oss sedan till en stormarknad i närheten som heter Eroski med siktet inställt på ÖL. Vi ville köpa på oss till alla då det är mycket billigare där än i närbutiken, och nu hade vi ju en bil för att kunna köra hem allt. Två vändor in i butiken tog det, och med bilen lassad med 250 öl lämnade vi en tom hylla på Eroski bakom oss. Pinsamt i kassan dock, för fick ursäkta oss och förklara att allt inte var till oss två, haha.

Efter det så jobbade vi i ett par timmar och när vi slutat så skyndade vi oss och körde bort till östkusten, till ett ställe som heter Cala Ratjada, för att festa. Jag har hört mycket gott om det stället och det var väl kul, med den enda nackdelen att ALLA var tyskar. Och ALLA skyltar likaså. En som jobbade på en bar började prata tyska med mig, och när jag förklarade att jag var från Sverige kollade han på min med stora förvånade ögon och sa; "Really?! We NEVER get any swedes here!!" Exotisk jao. 

I lördags så var jag ledig och gjorde inte många knop. Sov länge, käkade med Patricia och Kevin, kollade på Lilo och Stitch, läste i The Beach och vilade. På eftermiddagen fick jag dock en trevlig överraskning i form av Linus, den andra svensken som fick byta hotell för en månad sedan, kom till vår trädgård och hälsade på! Vi gick till Smiths, käkade och lyssnade på Joe, en grymt talangfull och komisk trubadur från Storbritannien. Efter han spelat klart satte han sig och hans flickvän hos oss, jag hade superroligt, och det hade Kevin också. Och varje gång han skrattade så ajade han sig över sin nos, och då hade jag ännu mer roligt! #skadeglad

I går så var det superbingop igen, med tillhörande shots. Jag var en rosa-glittrig-ängel-ballerina. Hade otroligt roligt uppe på scenen med många skrattanfall.

Igår hade vi Musical Highlights på schemat, men eftersom Kevin är inkapabel till att stå på scen för tillfället, och han har flera bärande roller i showen, så bestämde vi oss för att köra Show Cocktail istället. Där blandar vi olika låtar från olika shower. Vi körde även ett nytt nummer, cups (when I'm gone). Gick SÅDÄR bra, haha. När jag kom in backstage så tog jag koppfanet och bara drämde den i marken. Men annars gick det rätt bra.

Nu på förmiddagen har jag repeterat med några danska tjejer inför kvällen Kids Show. Vi har gjort en dans till Frozen samt att de ska sjunga. Kommer bli roligt!

Ciao amigos.

Tillsvidare.



Sangria på Boy

Schmettelingggggg

Musikquiz….


Och utgång efteråt. Ursäktade honom med "It's his birthday…"


Let's go home

Cats! Showen Magic Cat, som jag målade!


Ser inte så mycket ut kanske, men det är för att man inte ser de understa lagret med bärs...

Clownie <3

Ich liebe superbingo! Snapstal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar