söndag 10 augusti 2014

Magaluf


Söndag är kommen och jag har haft en superrolig helg som jag vill berätta om!

I fredags så tog jag en ledig kväll, så efter jobbet gjorde jag mig klar och tog sedan bussen till Palma. Där gick jag och shoppade i en timme innan Magaluf Express gick, bussen till the land of dreaming.

På bussen hände dock något som gjorde mig väldigt upprörd. Precis innan vi entrade Magaluf stannades vi av kontrollanter. Polisen gick ombord på den fullpackade bussen och gick genast fram till en man och började kontrollera hans väska och fickor. De gick sedan vidare till en annan och gjorde samma sak, sedan var det nöjda och gick av bussen. De hade kontrollerat de enda två svarta på bussen efter droger. Usch och fy för sådant.

I Magaluf så skulle jag träffa Alexander, eller dansken som han kallades när vi jobbade ihop i alperna i vintras. Tog en taxi till hans hotell och när jag hittat honom och hans vänner var de i full gång med de värsta drickalekarna du kan tänka dig. Danskar i ett nötskal.

Vi gick ut och jag fick besöka Grabbarna Grus, som önskat. När jag kom in möttes jag av Fucka Ur, och blev genast superexalterad över att höra svensk musik, och särskilt eftersom den låten som är min och Ninnis låt. Lite längre in i baren så blev jag ännu mer exalterad när det gick upp för mig att det faktiskt var De Vet Du själva som var där och spelade! #starstruck

I lördags så hängde vi först vid deras hotellpool i en timme innan vi sa hejdå. Jag vandrade lite på Magaluf gator, som såg helt annorlunda ut i dagsljus. Tog sedan en taxi till Western Water Park där Linus, Alyenna, Sara och Tobias väntade på mig. Sara, som är guide för alltours, hade fixat gratis biljetter till oss. Inne på vattenlandet var Patricia och Kevin redan där med ett stort gäng från alltours som jag inte känner. Det var grymt roligt med alla ruschkanor! Dock så gjorde jag mig illa vid en och har numera två stora blåmärken på båda armbågarna, så det var ju mindre kul.

5 timmar senare lämnade vi Magaluf och åkte till Can Picafort. Danni hade barbecue, men vi stannade inte så länge. Alla var trötta efter en dag med mycket lek och stoj, så sov gott sedan.

Dusch och kran,
Matilda

Neonparty

Olympic Day


Magaluf



I had, the time of my life


Grabbarna Grus!
De Vet Du!
Westen Water Park

Kevin sträckte sig illa, så fick mata honom på BBQ'n! Haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar