tisdag 26 augusti 2014

Dude, where's my car?

Hej hej alla fans.

I torsdags så låg jag sjuk hemma hela dagen, hade ätit något dåligt och mådde riktigt kasst. Men på fredagen var det bra igen och jag gick mycket utvilad till jobbet. De andra hade varit och hyrt två bilar och efter kvällsshowen så skyndade vi oss jättemycket, för vi hade destination Cala Ratjada för kvällen!

Vi kom iväg, bara för att i Can Picafort få stå och vänta i 40 minuter för att Franzi, eller Dory som vi nu kallar henne, glömt att tanka den andra hyrbilen. Mycket märkligt att hon glömde det då hon bara två dagar tidigare också glömt tanka bilen och blev strandad på berget mot Cap Formentor, men inte så lätt att komma ihåg att man behöver soppa. Mmmmh…

Klockan slov tolv och då sjöng vi Happy Birthday för fulla halsar, för vår kära Kevin som blev 34 år gammal. Vi kom fram, parkerade och styrde stegen direkt mot Cocos Poolbar där man får två drinkar och en bärs för 10€, yeeah. Sedan Boleros och sedan Physical.

När klockan var runt fem går vi mot bilen för att sova, bara för att upptäcka att bilen är borta. Jag påstod att vi måste ha glömt vart vi ställt den, men så pekar Patricia på min flaska vin jag ställt vid sidan av vägan 4 ½ timmar tidigare. Bilen ÄR borta. Faaaaan. Går fram till polisen och utbrister "FIAT PANDA - ROJO!?!?!?!?!" och polismannen svarar att den är hos polisen. "PORQUE?!?!?!?!?!?". Ja, det visade sig att det fanns en skylt uppe på väggen som sa att man inte fick parkera där innan en lördag, för på samma plats är det marknad varje lördag.

Jag går och hämtar Kevin på nattklubben och berättar vad som har hänt. Pia säger att det kostar 300€ att få ut bilen, och den måste stå i 48 timmar. Fuuuuuck…. Patricia säger att hon känner någon som vi kanske kan sova hos, så vi går dit, men de är inte hemma än. Så vi sätter oss på gatan utanför, och jag ringer mamma i ren förtvivlan. Halv sju kommer han hem, och vi blitt skickade upp på taket för att sova.

Jag kunde sova typ 2 timmar, men man kan knappast kalla det sova när man ramlar ner på marken varannan minut. Vi går upp, vandrar Cala Ratjadas gator, fräscha som få, och mår allmänt kasst. Klockan ett så tog vi mod till oss och tog en taxi till polisstationen, rädda för att vi inte skulle få ut bilen vid eventuellt alkoholtest på föraren, men det var inga konstigheter. 107€ fick vi betala och sen var det bra med det. Vi körde de tre milen hem, sen sov jag resten av dagen och natten.

Kul födelsedag för Kevin!

Vad har vi lärt oss av detta? KOLLA ORDENTLIGT VAR DU PARKERAR.

Grattis på födelsedagen darling <3

Dude, where's my car?

Tre personer sov på denna madrass

What the fuck should we do??

We found the car!

Tårtkrig med Dory

Dory och Lina, jägare och kanin till söndagens musikquiz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar