söndag 7 september 2014

September pros and cons

September är här och hon kom med glada och tråkiga händelser. Det tråkiga är att Sophia, min bästa vän här nere som har förgyllt mina dagar i två månader har åkt hem till Tyskland då hon endast var här över högsäsongen. Denna tös har jag haft otaliga skratt med, och gud vad jag saknar hennes skratt (unikare skratt får du leta efter). Trodde aldrig när jag kom hit att jag skulle få en sådan vän här, hon är precis som jag, men lite bättre. Planer på besök i Tyskland och Sverige är redan smidda och ser otroligt mycket fram emot det. För när man hittar någon som är så speciell för en så ska man hålla fast, detta är en person jag vill ha med mig.

Den glada nyheten är att om 6 dagar så kommer mamma, pappa, Malin och mormor hit! Ser så galet mycket fram emot det, kommer bli amazing! Har även fått mitt preliminära hemresedatum ändrat - 4 oktober verkar det bli nu, och om 1 månad har jag födelsedag! Hade varit grymt att få fira det hemma.

Igår så var jag ledig, så jag och Patricia började dagen (kl 12.30) med att gå till hotellet och hyra två cyklar. Sen så cyklade vi in till hamnen på strandpromenaden och det var verkligen hur mysigt som helst. Väl inne så hade jag önskemål om att besöka den nyöppnade Sushirestaurangen, fantastiskt gott var det. Sedan gick vi i lite butiker och jag köpte bland annat den vita peruken och blåa baskettröjan (se den sista bilden). Shishan köpte jag för ett par veckor sedan, visst är den fin! Kommer passa perfekt i mitt rum där hemma.

När vi kom hem så hängde vi i trädgården och kollade på film, åt massa toast från min MACKGRILL (bästa köpet på länge). Sen kom Linus och hand kollega David från Cala Mesquita och vi käkade lite vattenmelon inlagda i persikasprit. Mumsigt! Vi åkte sedan in till hamnen där det skulle vara en strandfest, men när vi ankommer runt kl 00 så är det inte en själ där. Vi började spekulera vidare det verkligen var den sjätte eller inte, men på alla posters stod det så. Konstigt. Ja, men vi tog en tur till Bananas där det var folk men ungefär lika dött, så vi åkte vidare till MIAMA där det var massa liv och jag hade himla kul.

Så, just nu är jag på jobbet, något trött med helt ok! Inga barn i barnklubben som vanligt och tar istället tiden för att plugga Crazy Show tills på fredag. 23 ombyten med i genomsnitt 30 sek-1 minut att byta. Verkligen crazy, och så jävla jobbigt. Att göra crazy show är likvärdigt som en timmes fitness, fast tiotusen gånger stressigare.

Ciao amigos y amigas!

/Matilda

Jag och min tyska vapendragare, kompanjon och ätkompis Love you Soph <3

Famenco! Inför Mallorca quiz
We will rock you! Älskar min rosa perk <3
De bästa tyskarna jag känner <3

Beerpooooong!


Cyklar till Puerto

<3<3<3<3<3<3

Detta var vad kevin gjorde hela dagen igår

Wig, sunnies, baseball and shisha. To much awesomeness in one picture

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar