lördag 20 september 2014

Familjens vecka på Mallis

Guten tag liebe blog.

Den här veckan har familjen varit här och hälsat på mig på Mallorca! De kom i lördags vid lunch och jag var ledig, så vi gick ner till stranden och på kvällen åt vi på Smiths, som är vårt standard hak här i Alcudia.

Har verkligen längtat efter att få showa för familjen. I söndags så körde vi Superbingo, då det bland annat innebär shotta örtsnaps på scen, riktigt kul och familjen var minsann uppe ett par gånger! I måndags var det Musical Highligts som innebär dans och svett till We Will Rock You, Saturday Night Fever och Grease. De tyckte att det var en jättebra show och var imponerade över oss! I tisdags så hade jag min permiär på teatersketchen Dinner for one, eller som den heter i Sverige, Grevinnan och betjänten. Jag spelade då Miss Sophie som fyller 90 år och som ska ha kalas, och Kevin spelar min butler James som får spela rollen för alla gäster (då alla har dött) och det sker en massa komiska saker. Det var nog bland det roligaste jag gjort i hela mitt liv! Mycket improvisation och agerande, och eftersom jag och Kevin känner varandra så otroligt väl så gick det som på räls och publiken skrattade konstant.

I onsdags kväll så gick jag och pappa och hyrde en bil och på eftermiddagen körde vi till Magalluf för att kolla på den kända Pirates adventures showen. FY FARAO vilken grym show! Massa dans, musik och framförallt AKROBATIK. Hur kan dessa människor böja sina kroppar på detta sättet?! Helt oroligt. Innan shown fick vi även middag och dryck under hela förställningen, allt detta för endast 29€ per skalle (jag hade fikat halva priset). GRYMT!

Igår, torsdag, hade jag ledigt och vi tog vår lilla gröna hyrbil och körde upp till Cap Formentor, som är en utkikplats på en udde i nordöst. Vägen var lång, smal, slingrig och hade ofta stup på andra sidan det lilla räcket. Läskigt. Men upp kom vi och avnjöt en liten fika och utsikten. Det var tur att vi begav oss rimligt tidigt, för en timme senare rullade fler och fler bilar in vilket orsakade trafikstockning och ett kaos som den ensamme parkeringsvakten försökte lösa med gester och vissla. Det var riktigt komiskt att se och jag skrattade högt och vissa av idioterna.

Efter det så åkte vil till Festival Park Outlet för lite shopping, och jag köpte ett par färgglada Nikes. Nöjd chey! Sedan körde vi tillbaka till Alcudia Hamn och åt sushi med bubbel, eftersom det var min mors födelsedag! Hurra hurra, 44 år! SNAPSTAL.

Igår var det familjens sista dag på Mallis och nu har de åkt hem. Nu har jag 14 dagar kvar, sen kommer jag hem. Har just nu mycket tankar om framtiden. Har möjligtvis fått ett jobb som kan erbjuda mig 'hälften borta, hälften hemma', men det är inte säkert ännu. Berättar mer när några frågetecken rätas ut.

CIAO!
Matilda

Från Crazy Day i fredags. Vattenpolo som ballerinor!

Familjen ville till stranden det första de gjorde!

Smiths


Allt flyter

Vattengympa!

Minidisco

Louisa, jag och Miriam inför superbingo, dagen innan Miriam åkte hem till tyskland.

Jävligt nöjd över mitt VIP-bord

Hela familjen

Grease Lightning

Radio Gaga

Dinner For One / Grevinnan och Betjänten

Malin fick vara ljusstake under showen

Utanför Pirates teatern i Magalluf

Pappa och hans klassiska grimaser


Uppe på Cap Formentor

Utsikten var slående, bilderna ger det inte rättvisa!

Fika

Bil kaos skådespelet

Mammas 44-års dag firades med sushi 

Nya babyz


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar