lördag 18 oktober 2014

2 veckor hemma

Jaha... Här har det ekat tomt sedan jag kom tillbaka till Sverige för exakt 2 veckor sedan. Har inte känt samma sug för att blogga sedan jag kom hem, då det känns som att det är så vanliga saker jag har hittat på som inte är lika värt att skriva om, särskilt när jag har fyllt bloggen med resor de senaste två åren.

Avskedet var relativt lätt, men det var endast för att jag inte förstod vad som hände. Kvart i fem blev jag hämtad av en transferbuss och mina kollegor avbröt programmen för att vinka av mig. De gav mig en färgglad drömfångare och en röd Betty Boop handduk som alla hade signerat som jag sedan fick gå och bära runt på när jag kom till flygplatsen. Jag kramade alla i tur och ordning, och till sist kramade jag om min älskade Kevin. Herregud vad jag saknar den mannen. En sådan underbar vän. Kan inte beskriva det nog. Han har fått mig att öppna upp ögonen och se mig själv på ett helt nytt perspektiv. Han har visat en otrolig uppskattning och jag har delat oändliga skratt med min bästa vän. Men jag sa till honom: "I'm not sad, because I know I will see you again". Detta är något som är helt säkert. Vi har sagt det gång på gång. Det spelar ingen roll om han ringer om 10 år och frågar om jag vill hälsa på och vi inte hörts av på evigheter, jag hade satt mig på första planet till Tyskland. En människa som man möter som är så lik en själv är ovanligt och jag kommer aldrig glömma honom. Det var först när jag väntade i gaten och såg planet som det stod SAS på som jag förstod att jag skulle åka hem och lämna Mallorca, entertainment och Kevin. Då kom tårarna. Herregud, vad sentimental jag blev nu….

Sedan jag mom hem har jag också hunnit att fylla 21 år och det firades inte något särskilt. En lunch på Lotus och lite shopping med släkten. Då blev jag sentimental igen, för mina tyska vänner skickade en video till mig då de sjöng Happy Birthday och sa att de saknade och älskade mig. Även Sophia skickade en hälsning där hon först sjöng Happy Birthday, sedan sa grattis på födelsedagen, först på tyska och sedan på svenska. Så jäkla gullig!!!!

Jag har shoppat ohälsosamt mycket för att var arbetslös också, haha. Jag valde ut en fin klocka som jag fick av mormor i födelsedagspresent och som jag burit varje dag sedan dess. Sen har jag också hunnit att vara på Ge-Kås Ullared inte en, men två gånger! Haha. Jag och mamma var där först, och en vecka senare så var vi tillbaka igen för att köpa det vi glömde, och då med lite fler brudar med oss. Jag tänkte att jag inte skulle handla så mycket, eftersom jag redan gjort av med 1600 där veckan innan, men kom ändå ut 1000 kr fattigare igen. Hur är det möjligt?! Köpte bland annat en yllekappa som var helt perfekt. Exakt en sådan jag letat efter! Köpte även en röd regnjacka, ett par bruna läderskor och en handbagage-rulleväska till framtida resor.

Jag har även hunnit med att hälsa på kära Mattihoe i Varberg. Vi pratade gamla minnen, skrattade och drack oss fulla på rödvin. Har även fått se Siris nya nya lägenhet, där vi i onsdags också drack oss fulla på rödvin. Det är bra att man ha så goda vänner.

Har dessutom lagt mycket tid på att söka jobb, Och kolla ikapp på Paradise Hotel! Har varit i kontakt med Funkykidz och hoppas på att få undervisa till våren.

Det känns faktiskt lite märkligt att inte göra skidäsong iår, men tror nog att det ska gå bra att stanna hemma. Har även blivit erbjuden att komma tillbaka till Mallorca nästa sommar, så vi får se vad det blir av mig!

Kramar
Matilda

Mitt hus och hotellet jag jobbade på.

Kollegor med min stjärna i mitten

Träffade lillebror i ankomshallen <3

Drog direkt till Morfars och träffade dessa tjejerna efter hemkomsten!

Jag och Svini åt korvmoj

En utsikt jag saknat

Shopping!

Jag och mHoe, förenade igen

Åkte till mormor och kollade in hennes nya kök

Fick hem min Alpe d'Huez fotobok. Hela familjen.

Bakisuppvaknande med dessa goa brudar

Ullared omgång två med kusinen

Och självklart en runda till stans bästa sushi, Umai!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar