onsdag 22 oktober 2014

Provjobb och vintertankar

Så, nu ska jag försöka mig på en lite mer daglig uppdatering så att både ni och jag slipper wall of text 3 gånger i månaden.

I söndags så sökte jag ett restaurangjobb och åkte dit spontant redan nästa dag för att visa upp mig. Tyvärr så arbetade restaurangchefen hemifrån med att gå igenom ansökningar, men fick ett telefonnummer till honom och ringde upp. Han sa då att han läst min ansökan och gärna ville träffa mig, så igår var jag varit där på intervju och han vill att jag ska provjobba på lördag och tisdag. Kommer bli helkul, och på lördag ska jag servera på en militärbal! Berättar mer när det är mer säkert.

Färgade även håret igen häromdagen. Var ju inte så länge sedan sist, men blev lite ojämnt så ville sätta i mer färg. Nyansen hette röd-violett, men blev mycket mörkare än var bilden visade, så vart en liten besvikelse. Men jag är ju inte superhypad över mitt hår, så det gör inte så mycket. Men kommer bli rött igen snart.

Ångesten över att inte göra skidsäsong har inte kommit än, men jag är beredd. Sakta men säkert börjar gamla kollegor som redan är på plats på säsongsorter lägga upp snöbilder och andra planerar för fullt. Kommer sakna det, men har bestämt mig att stanna hemma nu. När jag kommit igång med jobb kommer det bli mycket lättare. Längtar tills jag slipper helt tomma dagar i kalendern. Planen är ju att köpa mig en lägenhet och hund innan 2015 är slut. För att göra det behöver man cash - och det får man verkligen inte på säsongsjobb. Måste börja leva en snålare livsstil. Inte shoppa och supa så mycket. Men en skidresa till Val d'Isere är självklar, då min Mattihoe ska säsonga där. Och juste, på torsdag ska jag till Tyskland för att handla sprit inför vår Halloweenfest på fredag. Jag börjar min snålare livsstil nästa vecka istället. Och då ska jag även börja träna och äta sunt. Yes. Haha.

Nya hårfärgen

Tur man har knäppa vänner 

Och tur att man har pardise hotel såklart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar