söndag 26 oktober 2014

Kadettbal

Igår så provjobbade jag på Wapnö och serverade på kadettbal. Det gick verkligen hur bra som helst! De andra tjejerna som jag serverade med var verkligen hur gulliga som helt och det kändes som om vi alla var vänner på en gång! En av dem, Ida, hade jag träffat förut. Vi gick på agility tillsammans med för herrans massa år sedan. Restaurangchefen Per är en trevlig och superkunnig man med många års erfarenhet samt att han har en avslappnad stil som är väldig behaglig att jobba runt.

Kom dit klockan tre igår och då började vi med att gå igenom kvällens schema. Hela kvällen var planerad in i minuten! Vi gjorde i ordning allt och sedan började gästerna komma. Jag häpnade över de stiliga militärerna med sina ännu stiliga sällskap. Herregud vilka underbara klänningar!

Gästerna tog för sig av skumpan som vi hällt upp och minglade till livemusik innan de förflyttade sig till magasinet där middagen skulle serveras (jag fick också smaka av maten senare, helt fantastisk!). När gästerna var mätta och alla tal hållits så förflyttade dem sig till slottet igen och vi städade undan. Sedan fick jag springa över och hjälpa till lite i baren innan jag fick stämpa ut och gå hem.

9 timmars jobb, jäkla go start i full tempo! Gick som sagt super och jag är nöjd. Ska dit på tisdag igen och servera på minnesstund. Taggar!

Från när jag serverade i Norge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar