måndag 10 november 2014

Nu har jag varit hemma i 1 månad och 1 vecka, och än så länge går det bra. Lite mer sysselsättning hade gjort tillvaron lättare, men det är på gång. Har varit och jobbat på Wapnö 3 gånger, och kommer bli mer senare i månaden och i december. I förra veckan var jag även på arbetsintervju för ett jobb som personlig assistent, men tyvärr var det bara 2 dagar i veckan de behöver hjälp, och det räcker inte riktigt för mig. Kämpar vidare!

Var i förra veckan på Malins estetisk kommunikations-föreställning Timere. Enligt tradition så skapar musiktvåorna ett projekt varje år, och årets tema var rädsla (mitt projekt kallades Fyra Element). Gick på showen två gånger, första gången så bara kollade jag och blev imponerad över hur duktiga de var, och särskilt över min systers dans-skills! Hur modig är inte hon liksom, har ett danssolo helt i början av föreställningen som hon dessutom gjort helt själv! *stolt storasyster* Andra gången så tog jag på mig uppdraget som filmare/fotograf, eftersom sådant är så roligt att ha med sig i framtiden. Det är alltid lika kul att komma tillbaka till sin gamla skola, och alltid nyttigt för mig att se hur långt jag kommit sedan gymnasietiden, erfarenhetsmässigt, men framförallt självförtroende-mässigt.

Efter föreställningen stötte jag på Anna som jag varken träffat eller pratat med på år och dar. Vi bestämde att ses på en fika ett par dagar senare och det var verkligen hur kul som helt att ta upp kontakten igen!

På tal om att träffa kompisar efter långt uppehåll! Förra helgen så kom Mathilda, Fanny och Fanny hit som jag lärde känna i vintras. Jag hade bjudit dem på halloweenparty hos Sara, lik som på den gamla goda tiden. Mycket folk, bål och dans! Blev himla lyckat tyckte jag, och det tyckte nog alla andra också! Jag började fixa mig klockan tre på eftermiddagen med att locka håret, sedan sminka mig till en sårig zombie. Bara att sätta i linserna tog väl cirka en halvtimme, så var ju tur att jag började i så god tid. Många sa att jag var ballt utklädd vartfall, så det var ju kul. Vinnare av utklädnadstävling blev dock Siri som gjort imponerande sår över halva ansiktet. Kolla sista bilden liksom, hur han man ändå se så snygg ut?!

Har även sedan jag kommit hem plöjt mig igenom 3 säsonger Modern Family. Familjerna Pritchett-Dunphy-Tucker-Delgado gör alltid dagarna lite roligare. De och Paradisegänget.

Haaadeee!

Jag och Malin redo för party
Fanny, Fanny och Matti är också redo - STEN, SAX, PÅSE



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar