onsdag 24 december 2014

Från mig alla, till er alla.

Bloggen har ekat tyst i mer än en månad, vilket är olikt mig. Vad har hänt sedan sist?

Jag har fokuserat mycket på jobb. Började i starten av december att arbeta på o'Learys här i Halmstad och har även börjat vikariera på förskolor runt om i Halmstad. Jag har ju jobbat en del på wapnö förut, men nu var det ett tag sedan de hörde av sig. Jag tycker att det känns väldigt skönt att vara upptagen och ha saker att göra nu när skidsäsongen dragit igång igen och jag är hemma för första gången på 2 år... Saknar snö!!!!

Men det går bra ändå, känns bra att jag har tagit upp kontakten med vänner, jag har timavlönade jobb och jag är lite mer hälsosam. Jag har även fått lite nya planer framöver. Har målet att flytta till en egen lägenhet innan alla hjärtans dag. Ska i januari hälsa på Matti i Val d'Isere, sedan börja med min dansklass i Funkykidz vecka 7, tågluffa med Karin i sommar och förhoppningsvis börja plugga i januari 2016. Vill läsa en linje som är på 1.5 år, så vart annat år har de intagning på vårterminen och vartannat på höstterminen. Berättar mer om det i framtiden.

Idag är det då, som alla vet, julafton och jag ska hem till mormor snart. Om 20 minuter är det Kalle på TV, var längesedan man såg det nu! Jag har köpt massa julklappar, det var också längesedan! Jag har varit på några julkonserter och blivit så jäkla trött på all julmusik och även julmat (jag har ätit julmats-rester x antal gånger på jobben....)

Just nu så sitter jag och kikar lite på en julklapp till mig själv att köpa när det finns tillfälle. En Michael Kors-väska. Jag tycker att jag ät värd det! Men det säger jag ju varje gång jag vill köpa något, resa eller festa, haha! Hoppas på att det kommer ut rabattkoder hos Zalando nu när mellandagsrean drar igång. Nu blir inte pappa-spar så glad på mig, haha!

Jag och mina härliga vänner har även startat med en ny tradition. Varje år nu så ska vi 1 vecka innan julafton ha vi julbords-knytkalas, då det var himla roligt! I söndags var jag också på julbord på jobbet. Wild West bjöd in Halmstads krogfolk på en stor fest och det ballade ur totalt. Snart är det ju även nyår så då tänkte jag och vännerna boka bord och äta trerätters på Veronas och sedan dra ut. Kanske blir lite nya traditioner av det också!

Så, det var en liten uppdatering från mig alla, till er alla. Nu börjar Kalle!!! God Jul!

Julbakmys hos mormor


Knytkalas

Julfesten på Wild West

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar