onsdag 14 januari 2015

Snart utflugen

Nu händer det grejer! Den senaste veckan har varit väldigt händelserik. Fick i torsdags ett samtal från en hyresvärd som en bekant tipsat mig om. Han sa att han hade en liten etta ledig om jag ville komma och kolla på den. Redan nästa dag så var jag där och kollade och tackade ja med enda kravet att jag då får måla om taket från furubrunt till vitt. Det är såpass litet att ett ljust tak kommer förstora upp hela känslan.

Sedan åkte jag upp till Kållered för att gå på Funkykidz utbildning. Det blev en lång helg med mycket dans, teori, övningar och annat roligt! Fick övernatta hos Anna 2 nätter, och det var himla mysigt att träffa henne igen! På utbildningens tredje dag, söndagen, hade vi praktisk redovisning då vi skulle instruera halva gruppen i en av alla danserna vi lärt oss och låtsas att de andra danslärarna var fyraåringar. Det gick i alla fall JÄTTEBRA! Fick responsen att det var mycket bra och jag behövde inte ändra på någonting, det var alltså perfekt! När alla var klara så kom två tjejer fram till mig och sa att om de hade varit mammor hade de velat att deras barn skulle dansa i MIN grupp och att jag också skulle kunna hålla i en sånhär utbildning. Blev så galet glad över att få så fin feedback och växte säkert 2 cm på studs!

I måndags morgon åkte jag och skrev på hyreskontraktet och fick nycklarna till mitt lilla lilla söta kryp-in. Jag och pappa satte igång direkt med att grundmåla hela taket vilket tog hela dagen. Igår så täckmålade vi och jag har börjat handla lite grejer till lägenheten och beställde även igår kväll en soffa på furniturebox, där man fick 8% rabatt med Mecenat, och med en studerande lillasyster spärrade jag då 500kr. Supernöjd och kommer bli så fint och mysigt! Vill flytta in direkt! Men först ska alla väggarna tvättas, så det ska jag göra idag samt bygga en möbel till min toalett.

Vuxenpoängen ramlar bara in, igår köpte jag t.o.m en blomma och en kruka!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar