måndag 2 februari 2015

Januari

Hej gänget. Jag trivs bra i min lya och har bott där på heltid i 3 veckor nu. Gud vad tiden flyger! Jag har fått det väldigt fint om jag får säga det själv och alla som kommer på besök blir förvånade om hur bra jag har löst ett boende på min lilla yta. Det stora minuset just nu är att jag inte har något bredband ännu! Därför flyr jag ibland över till min bästa vän, kusin och granne Yasmine då och då och använder hennes internet. Just nu är jag hemma hos mamma och pappa. Kom hit igår och blev matad med revben och öl, sen kollade jag och mamma på "Gift vid första ögonkastet" som jag tycker är en helt suverän och intressant serie och sov även över här. Idag har jag äntligen tagit mig i kragen och gått till folktandvården, och snart ska jag och mamma ta en efterlängtad shoppingtur.

"Jamen Matilda, hur känns det att ha flyttat hemifrån?" frågar många mig.
Den frågan har jag fått ganska många gånger under januari månad. Ja det känns rent ut sagt fantastiskt. Jag får bestämma själv, jag har fyllt en yta med 100% Matilda, inga andra har sagt hur det ska vara. Jag har köpt mig en full uppsättning möbler och diverse saker man behöver i ett hem. Jag har ett välfyllt kylskåp med saker jag gillar. Ja, det känns som ett steg framåt.

Det kan dock kännas lite ensamt om kvällarna när jag kommit hem sent efter jobbet, men det går över ganska fort igen. Det känns så skönt att ha alla vänner och släkt inom cykelavstånd, något som jag inte är särskilt van vid när man bott utomlands.

Något mer spännande än så har jag inte att rapportera om.

Här kommer ett litet urval av bilder från telefonen den senaste månaden.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar